avatar_Ryzenek

Portfel Google: Problemy z płatnościami za pomocą PayPal od początku roku

Zaczęty przez Ryzenek, 03 Styczeń 2025, 18:30:45

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ryzenek


Od 1 stycznia 2025 r. niektórzy użytkownicy Portfela Google zgłaszali, że płatności za pośrednictwem PayPal za pośrednictwem aplikacji nie są już możliwe. Zauważyłem to już w ALDI, w piekarni i w LIDLU. Mimo że integracja PayPal jest nadal obecna i nie jest wyświetlany żaden komunikat o błędzie podczas płacenia, występują problemy z realizacją transakcji.

Użytkownicy, których dotyczy problem, próbowali zapłacić za pomocą swojego konta PayPal w różnych sklepach - ale bez powodzenia. Wygląda na to, że płatności nie zostały przetworzone i nie jest wyświetlany komunikat o błędzie. Zamiast tego proces wydaje się po prostu prowadzić donikąd, bez potwierdzenia lub wskazania rzeczywistego problemu. Tylko terminale płatnicze informują, że ma zostać użyta inna karta.

Na forum ComputerBase problem został zgłoszony przez kilku użytkowników. Szczególnie ciekawe jest to, że problem występuje na różnych urządzeniach i w różnych bankach. Powtarzający się problem dotyczy użytkowników, którzy zdeponowali konto oszczędnościowe w systemie PayPal w ramach autoryzacji polecenia zapłaty. Ale wspomniano również o Deutsche Bank i różnych smartfonach Google (Pixel) i Samsung.

Nadal nie jest jasne, dlaczego płatności nie mogą być w tej chwili przetwarzane. Na razie nie ma oficjalnego wyjaśnienia ze strony Google na temat przyczyn. Niektórzy forumowicze podejrzewają, że nastąpiła jakaś zmiana w metodach płatności, zwłaszcza w związku z niektórymi obciążeniami bankowymi lub ustawieniami konta. Jednak cyfrowa karta PayPal w Portfelu Google to cyfrowa karta Mastercard – więc nic niezwykłego.

Obecne rozwiązanie: Użytkownicy muszą przełączyć się na inne metody płatności, aby przetworzyć swoje płatności. Problem nie występuje w przypadku kart kredytowych przechowywanych w Portfelu Google. Nie wiadomo jeszcze, czy Google lub PayPal rozpoznają problem i naprawią go, aby przywrócić płatności.

Ale nie martw się: integracja PayPal nadal będzie częścią Portfela Google, a użytkownicy nadal będą mogli dodać swoje konto PayPal do aplikacji. Wydaje się więc, że problem nie wskazuje na całkowitą dezaktywację metody płatności, ale raczej na przeszkody techniczne w przetwarzaniu płatności.